The Identity of Master and Disciple: Narrative Reading of Mark 14, 54.66-72

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Hernando Barrios Tao
https://orcid.org/0000-0002-8999-0586
Ronal Antívar Muriel
https://orcid.org/0000-0002-6814-2924

Abstract

The narrative exegesis leads to the dialogue between text and reader, which makes possible to move from understanding the Bible to explaining it. The article suggests the dialogue between text and reader through a narrative analysis of Mark 14, 54.66-72, focusing on the narrative networks, plot and characters; and aiming for a coherent typology according to the Christology of the Gospel of Mark. The experience of the discipleship for both the implied and actual readers was and will be an experience related to the praxis of the Master.

Keywords:
Gospel of Mark Biblical Narrative Text-Reader Discipleship

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Author Biographies

Hernando Barrios Tao, Fundación Universitaria Cervantina San Agustín

Doctor (2005) en Teología por la Pontificia Universidad Javeriana (Bogotá, Colombia) y Magíster (1998) en Teología por la Pontificia Universidad Gregoriana (Roma, Italia). Docente Investigador en la Fundación Universitaria Cervantina San Agustín (Bogotá, Colombia). Docente Investigador en la Facultad de Educación y Humanidades de la Universidad Militar Nueva Granada (Bogotá, Colombia).

Ronal Antívar Muriel

Licenza (2015) en Ciencias Bíblicas por el Pontificio Instituto Bíblico (Roma, Italia).
Decano de la Facultad de Teología en la Fundación Universitaria Cervantina San Agustín
(Bogotá, Colombia)