Posgraduate communication programs Analysis from the offer of Masters and Doctorates
Main Article Content
Abstract
The article focuses in knowing the market of postgraduate programs on communication, based on the offer of masters and doctorates. Under this perspective, it has recognized the low growth that these higher education programs have had in Latin America, but especially in Colombia. The results show the regions of the world where there is a greater range of programs related to communication-as well as other related to advertising and marketing or digital communication, and especially, the general conditions of those postgraduate programs offered in Colombia. On the other hand, it attempts to address the programs’ overview, to identify opportunities in which Colombia can cope with.
References
Anzola, G. (2011). Realidad de los posgrados en Colombia y su situación frente a la reforma de la Ley 30. Revista UDCA, 14(2), 3-6.
Barroso, M., Bravo, E., Ceballos, J., González, R., y Moreno, A. (2012). Un estado de la cuestión de la formación de doctores en comunicación en Latinoamérica. Revista Trampas de la Comunicación y la Cultura, 73, 19-28.
Barsky, O., y Dávila, M. (2012). El sistema de posgrados en la Argentina: tendencias y problemas actuales. Revista Argentina de Educación Superior, 4(5), 12-37.
Bustamante, O. (2006). Posgrados de comunicación en América Latina, un debate pendiente. Chasqui, 94, 14-23.
Cruz, V. (2014). Tendencias del postgrado en Iberoamérica. Ciencia y Sociedad, 39(4), 641-663.
Eafit. (2016). Universidad EAFIT. Recuperado de http://www.eafit.edu.co/
EAN. (2016). Universidad EAN. Recuperado de http://ean.edu.co/
Fuentes, R. (2014). Postgrados e investigación en comunicación en México: ¿estancamiento o evolución de la desarticulación múltiple? Comunicación y Sociedad, 22, 13-51.
Jaramillo, H. (2009). La formación de posgrado en Colombia: maestrías y doctorados. Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad, 13(5), 131-155.
Jaramillo, H. (2010). Estudio sobre resultados e impactos de los programas de apoyo a la formación de posgrado en Colombia: hacia una agenda de evaluación de calidad. Recuperado de http://www.observatoriocts.org/files/Docs/5Estudio_Colombia.pdf
Krauskopf, M. (1999). Los doctorados en Chile. Estudios Públicos, 76, 359-408.
Maestría en Comunicación, USTA. (2016). Universidad Santo Tomás. Recuperado de http:// maestriacomunicacion.usta.edu.co/
Maestría en Comunicación, Universidad Distrital. (2016). Universidad Distrital Francisco José de Caldas. Recuperado de http://mtcomunicacion.udistrital.edu.co:8080/.
Pontificia Universidad Javeriana. (2016). Pontificia Universidad Javeriana. Recuperado de http://www.javeriana.edu.co.
Soto, D. (2009). Los doctorados en Colombia. Un camino hacia la transformación universitaria. Revista Rhela, 12, 152-195.
U. de A. (2016). Universidad de Antioquia. Recuperado de http://www.udea.edu.co/.
U. de M. (2016). Universidad de Medellín. Recuperado de http://www.udem.edu.co/.
U. P. B. (2016). Universidad Pontificia Bolivariana. Recuperado de http://www.upb.edu.co/.
U. T. P. (2016). Universidad Tecnológica de Pereira. Recuperado de http://educacion.utp.edu.co/.
U. A. O. (2016). Universidad Autónoma de Occidente de Cali. Recuperado el de http://www. uao.edu.co/.
Unal. (2016). Universidad Nacional de Colombia. Recuperado de http://www.unal.edu.co/.
Uninorte. (2016). Universidad del Norte. Recuperado de http://www.uninorte.edu.co/.
Unisabana. (2016). Universidad de La Sabana-Colombia. Recuperado de http://www. unisabana.edu.co/.
Universia. (2015). Universia. Recuperado de http://www.universia.net.co/.
University Directory Worldwide. (2015). University Directory Worldwide. Recuperado de http://www.university-directory.eu/.